fbpx

Slow Shopping

Designerskie wnętrza, wyselekcjonowane ubrania, piękne dodatki oraz przedmioty z historią. Bez tłumów, za to przy kawie. Tak wygląda Slow Shopping



Ideą przewodnią jest poszukiwanie oryginalnych miejsc, w których zakupy zrobimy w sposób przemyślany, spokojny, nie działając impulsowo, np. pod wpływem promocji, wyprzedaży, czy nadmiaru osób.

Jak powstała idea ‘konsumuj mniej, konsumuj lepiej‘ ? Przyczyny powstania Slow Shoppingu mają wymiar globalno-ekonomiczny. Przyjęło się, że idea ta powstała w odpowiedzi na wzrastające tempo produkcji oraz sprzedaży w branży odzieżowej. Została wymyślona przez tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają jakość produktu, a nie jego niską cenę i szeroką dostępność. Niewątpliwie nurt jest powiązany ze Slow Fashion. Zwraca uwagę także na aspekt finansowy, gdzie impulsywne zakupy bez zastanowienia odbijają się dużym echem na naszym portfelu.



Slow Shopping to trend, który przypadnie do gustu tym, którzy nie przepadają za zakupami w galeriach handlowych, hipermarketach, czy dużych outletach. To również alternatywa dla zakupów w sieci, które przebiegają często w szybki i „bezduszny” sposób. Jakie miejsca są zatem sprzyjającymi Slow Shopping? Butiki, które często sprzedają produkty jednej marki, a nawet jednego projektanta, a także bazary, targowiska i secondhandy.



Zostaw odpowiedź

Rozwiąż równanie: 3 - 0 =